Tuesday, December 23, 2014

#KisahSuksesBAD - Merawat Ketagihan Dosa

#KisahSuksesBAD 23 Disember 2014 - Merawat Ketagihan Dosa

*Kisah daripada PM.

Bismillahirrahmaniraheeem..

Assalamualaikum ustaz. Pertamanya terima kasih kerana mengirimkan ebook ini kepada saya. Sebenarnya saya sudah lama mencari cara untuk selesaikan masalah saya.

Saya tak tahu nak mula macam mana, ustaz. Tolong jangan beritahu sesiapa hal ini. Boleh ye? Tolong ye?

Saya dulu sejak sekolah menengah suka onani. Tak tahu cemana boleh terjebak. Tapi saya pikul dosa itu sejak dulu sampai sekarang. Bukan itu sahaja, bagi meraikan nafsu, saya selalu tengok video lucah. Astaghfirullah....

Agak kronik juga sampai saya hampir terjebak dalam zina... Mujur Allah selamatkan saya.

Sejak dulu saya selalu bertaubat, ustaz. Kadang-kadang saya rasa tak mahu hidup dah, sebab saya banyak sangat dosa. Kadang-kadang ok sekejap, kadang-kadang hanyut. Tiap kali lepas taubat, godaan dia makin kuat. Banyak kali, bila saya dapat hidayah buat amal lebih sikit, masa tulah godaan dia makin teruk.

Saya hampir putus asa. Sedih sebab rasa macam saya ni permainkan Allah plak. Yalah, kejap buat dosa, kejap taubat. Kejap ingat, kejap lupa. Kejap insaf, kejap sedap-sedap plak. Huhu...

Satu masa tu, saya doa supaya Allah bantu saya hilangkan ketagihan. Sudah cukuplah saya buat dosa. Saya tak mahu penuhkan timbangan amal saya dengan dosa lagi. Saya letih.

Lepas itu, satu persatu Allah beri cara. Saya dapat peluang pergi ke IMKK. Dalam IMKK kan dia cerita pasal energi negatif. Amalan buruk habis kena buang. Habis je IMKK, saya baca di FB ustaz, ada sorang sis tu tulis ebook Bertanya Allah Dahulu.

Saya teringin nak baca. Saya doa supaya saya dapat baca percuma, pasal saya tak ada duit. Dah habis bayar IMKK. Dalam pada itu, saya masih lagi onani sekali sekala walaupun tak sekerap dulu.

Lepas saya baca, hati saya bergetar. Lama saya termenung. Inilah yang aku cari. Inilah yang aku mahu. Aku mahu berubah ya Allah. Saya menangis sungguh-sungguh. Saya minta Allah pandu saya sampai ke akhirat. Saya nak masuk syurga, walaupun saya banyak sangat dosa. Nak jaga solat pun lagi senang. Tak macam dulu. Dulu saya liat bangun subuh.

Allah itu maha penyayang. Sejak saya baca ebook itu, saya sangat jarang buat lagi. Saya rasa macam tak berani nak buat. Saya takut Allah tak suka saya. Saya takut Allah benci saya sebab saya buat lagi apa yang Dia tak bagi saya buat. Dahlah selama ni saya buat benda yang Allah larang.

Memang susah nak tahan, apatah lagi benda sedap macam tu. Ada sekali tu saya lambat bangun Subuh. Otak dah masuk air. Tak tahan. Saya plak duduk sorang. Saya teringin nak buat. Telinga saya bingit dengan suara kecil larang saya buat. Tapi entah kenapa masa tu saya pedulikan semuanya. Saya buat juga...

Lepas buat baru menyesal tak sudah. Rasa hubungan dengan Allah jauh sangat. Saya sedih. Saya menangis lepas tu. Saya istighfar banyak kali. Rasa sedih tak hilang. Ambil masa 3-4 hari juga nak bagi hilang rasa stress buat dosa tu. Allah bagi peluang saya bangun malam. Cuci dosa saya.

Ustaz, saya nak minta tolong ustaz BAD. Minta doakan saya selalu. Doakan saya terus atas jalan benar. Doakan saya dapat jadi orang baik macam ustaz. Dalam sujud, saya dapat ilham untuk hafal Quran. Nak tebus dosa-dosa saya. Saya harap ustaz dapat doakan saya jadi hafiz Quran.

Allah suka orang yang hafal Quran, kan, ustaz?
Walaupun saya tak tau saya kuat ke tak lepas ni, tapi saya harap saya dapat jadi orang kuat yang bersandar kepada Allah sepenuhnya. Amin.

Terima kasih ustaz sebab sudi baca sharing saya. Saya syukur sangat sebab Allah pertemukan saya dengan ebook ni. Terima kasih Allah!

---

Nota : Kisah ini dipaparkan atas keizinan beliau, atas persetujuan supaya apa-apa info yang melibatkan identiti tidak didedahkan. Juga sudah diedit dari segi bahasanya dan susunan ayatnya agar lebih mudah difahami. Mohon abaikan sesetengah istilah yang tidak sesuai.





No comments:

Post a Comment