Sunday, December 21, 2014

#KisahSuksesBAD - Hari Luar Biasa

#KisahSuksesBAD - Hari Luar Biasa

Kisah ini adalah sambungan kepada #KisahSuksesBAD - Allah Tukar Program.

Pagi Khamis, sebelum bertolak ke Masjid Sg Penchala, saya sempat berdoa supaya Allah menjadikan hari saya itu sebagai hari luar biasa.

Allah makbulkan doa saya. Alhamdulillah.

Pagi itu, pertama kali sepanjang hidup saya, saya mengimamkan qiamullail.

Pagi itu juga, pertama kali sepanjang hidup saya, saya memberikan Kuliah Subuh.

Pagi itu juga, pertama kali saya diberi peluang menziarah pesakit kanser yang tidak pernah saya kenali.

Kisahnya, pada jam 8 selepas sarapan dan usai kuliah, isteri saya tiba-tiba menelefon memaklumkan supaya saya pergi menziarahi adik Zamir Zafri, si kecil yang menderita kanser saraf.


Selesai acara senaman pagi di Perkhemahan Remaja Muslim, saya bergegas ke Hospital Besar Kuala Lumpur.

Ternyata agak sukar mencari tempat parkir. Sudah BAD supaya dapat tempat yang dekat, tetapi rupanya tempat dekat itu bisa mencalarkan kereta, dan tempat jauh bisa menambahkan pahala.

Membacakan Yasin buat adik Zamir, hati dirundung sayu. Berbual dengan keluarga-keluarga pesakit kanser, membuatkan saya terfikirkan tanggungjawab dan tugas saya yang besar untuk digalas.

Sahabat Hospital bergabung dengan Team Titipan Doa akan menggunakan teori Gamification.

Kisah hari luar biasa saya tamat dengan beban digalas, dan tekad digas.

=====
Kemaskini :

Adik Zamir Zafri telah berpulang menuju Tuhan Yang Maha Cinta. Pulang dengan iringan kasih sayang ramai orang, dan cinta keluarga tak bertepi, tabah dan redha tanda akur kudrat Ilahi. Tepat jam 7.15 pagi, hening dhuha Jumaat mengiring cinta Zamir bertemu cinta Tuhan.

Allahu Akbar!

#nanges
#sebak

No comments:

Post a Comment